13. oktober 2022

Oplev akvariet efter mørkets frembrud - Elsinore Evenings

Efterår

Mytiske tun, gamle hajer, invasive østers, det unikke Øresund og meget mere – eksklusive foredrag på Øresundsakvariet i anledning af Elsinore Evenings.

Vandmand med æg
Foto: Lars Åge Laursen

Oplev akvariet efter mørkets frembrud og tag med på en rejse under og over overfladen i Øresund og de indre danske farvande, når akvariet tilbyder eksklusive oplevelser i anledning af Elsinore Evenings.

Få 10 % i shoppen, sig godnat til fiskene med fodring eller kom med ”behind the scenes”, hvor vi viser endnu mere af Øresunds unikke dyreliv frem, sammen med spændende fakta om dyrene og akvariet.

Du kan også opleve spændende marininspirerede foredrag, når vi for første gang på alle aftnerne tilbyder en lang række forskellige foredrag fra forskere fra Marinbiologisk Sektion på Københavns Universitet, Århus Universitet og DTU Aqua.

Hør bl.a. om ”Grønlandshajens biologi” og ”Tunfisk – Havets atleter” af professor John Fleng Steffensen fra KU, ”Marsvin i Øresund” af forsker Signe Sveegaard fra Århus Universitet og ”Tunen – Ikonisk fisk tilbage i danske farvande” af professor Brian MacKenzie fra DTU Aqua. ”Det unikke Øresund” af akvarie- og museumschef Jens P. Jeppesen og ”Alger – en verdensomspændende katastrofe for 2 milliarder år siden. Kan de hjælpe med CO2 neutralitet nu ?” af lektor Niels-Ulrik Frigaard fra KU samt mange flere.

Til foredragene vil der blive serveret et glas vin.

Læs mere om det fulde program på Elsinore Evenings.